Editor's Rating

9
Opmerkelijk
8
Populair
7.5
Fun

We kennen allemaal het beroemde Top Gear programma waarin de drie presentatoren de nieuwste, snelste of opvallendste auto’s op verschillende manieren testen. Het was dan ook een dramatisch moment toen we te horen kregen dat de huidige drie presentatoren Jeremy Clarkson, Richard Hammond, en James May op zouden stappen nadat het contract van Clarkson niet zou worden verlengt.

Gelukkig is er na een tijdje onzekerheid over het programma weer goed nieuws uitgebracht. De BBC heeft namelijk bekend gemaakt dat Chris Evans een van de nieuwe gezichten van het programma zal zijn. Evans verklaarde zelf heel enthousiast te zijn over deze nieuwe kans.

“Top Gear is mijn favoriete programma allertijden. Ik beloof er alles aan te zullen doen om het programma in zijn oude glorie te laten en het vanaf daar over te nemen”, aldus Evans, de nieuwe Top Gear presentator.

 

Chris Evans

Chris Evans bekend bij Top Gear fans

Voor de Top Gear fans is de 49-jarige Ferrari fan Chris Evans inmiddels een bekend gezicht. Zo heeft hij al een aantal keer een gastrol vervuld in het programma en heeft zelfs zijn eigen auto, een Ferrari 250GT California, aan James May geleend voor een testrit tijdens de show.

“De kennis en passie van Evans over auto’s zijn welbekend bij de fans. In combinatie met zijn onvoorspelbaarheid en brutaliteit belooft het een goede aanwinst te zijn om ons geliefde programma verder te brengen”, zegt BBC Controller Kim Shillinglaw.

 

Luister hier het radiofragment waarin Evans uitlegt over hoe hij aan dit nieuwe baantje is gekomen.

Top Gear

Top Gear is een Engels programma dat uitgezonden wordt door de BBC. Het programma heet 350 miljoen kijker wereldwijd en het best bekeken programma van de BBC (met gemiddeld $50 miljoen aan sales per jaar).

Top Gear is in 2002 opgezet, na het fiasco van de eerste versie van het programma, door Andy Wilman en de voormalige presentator Jeremy Clarkson met het idee om auto’s op een laagdrempelige en grappige manier te presenteren door het weinig gebruik van vaktermen en veel humor. Er werden ook verschillende rubrieken met terugkerende thema’s geïntroduceerd. Dankzij deze nieuwe opzet groeide het aantal kijkers massaal en werd het al snel een van de bekendste televisieprogramma’s ter wereld.